April 28, 2008

My Baby Boy

dewi..kau lah hidupku..
aku cinta pdmu sampai mati...
ooh..hoo


dewi..belah lah dadaku
agar kau tahu agar kau m'erti..
ooh..hoo..

tuh lah lagu fevb anak aku..klu dgr jer lagu nie kat redio mesti tangan angkat seperti merayu...konon dia tgh nyanyi kat dewi tuh..mcm dlm pics nie..


ini putera hatiku selepas hubbyku yg b'tahta dlm sanubariku...

aku bersyukur sgt sbb Allah s.w.t...telah m'kurnia kan seorg baby boy ke pd aku dan hubbyku yg ku beri nama

Muhammad Hadif Hail...sayang adif..


M'lahirkan adif bukan lah mudah..sbb aku diberi ujian...Semasa dlm kandungan..segalanyer normal..x der msalah pun,cuma aku jer yg terkena penyakit keturunan..high blood...p tuh masa dlm prent jer..syukur lah skrg penyakit tuh dah x der.disbbkan penyakit tuh lah aku di tahan dan di paksa agar bersalin awal dr due sbnar..klu x silap aku lah 3/10 sepatutnyer aku bersalin..nie dipaksa awal 2 mingu KOT jdnyer 19/09...adif di lahirkan..dgn msuknyer air kdlm bdn aku..(paksa baby kuar..saper yg dah jd ibu mesti tau kan).Gembira yg amat sgt sbb aku mmg nak baby boy yg lahir dulu..aku pun masa prent x g scan pun nak suprise jer..kat sume family gan sdara mara..nak plak blah hubby aku mmg x der lg baby boy sume girl..dpt jer tau baby boy lagi lah aku suker dan syukur yg amat sgt..rupernyer doar aku hr2 lps solat d makbul kan tuhan..saper x suker kan gumbira...alhambullilah...selamat....

aku ingat kan dah setel p satu benda lg x settel,rupe2nyer aku nie x selamat lg..uri aku masih terlekat didlm..cemas beb..uri x kuar boleh mati x nafas aku tau..Dok gan cik misy tuh dah cemas.di korek nyer tut..tut...aku sampai terasa gak lah sakit..x dpt2,akhirnye aku di msk kan ke wd kecemasan....hati aku dah bedebar2..aper lah nak jd kan...aku di usung ke wad b'kenaan...kuar jer pintu wad,hubby aku dah tungu kat luar..masa tuh terharu aku..spat dia cium dahi n pp aku,sian lak aku negok muka dia...wlupun dlm muka senyum,aku tahu dia pun cemas mcm aku...dia pun tolak sama2 gan misy tuh ke wad bedah tuh.dia bisik kat aku"ma jgn takut,bie ader kat sini.."siap gemgam tgan aku kuat2 sekali lg dia cium lak tgn aku...iyer lah sape x syg bini...korg pun cam tuh gak kan..p aku touching dah dlm hati..aku kena relax..dan tawakal jer aper2 yg terjd..bila tiba masa utk msk kebilik bedah...skali lg aku pandang hubby aku...terlihat rupanyer yg nampak risau...aku dah sayu jer hati..p cpt2 tukar fikiran..bila aku sedar aku kena msk wad bedah...dlm bilik tuh aku rasa sejuk...misy kat situ tanya aku mcm2 soalan, bkn aper takut aku alah gan ubat ubatan..x lama lps tuh dtg lah dok tuk chek aku...dia tau kes aku uri sgkt...aku diberi injet ubat kebas..dr pingang sampai kaki...lps injet di biar kan aku dlm 3minit cam tuh..tuk tau ubat tuh dah megalir atau x dlm bdn aku...diketuk2 nyer kaki aku,mana nak rasa dah kebas pun.lps jer kaki aku dah kebas,dok pun jln kan misi utk kuar kan uri aku tuh,skali lg dikorek2 nyer tut..tut..aku p kali nie x terasa sbb dah kebas kan.just rasa bergoyang....dan pada masa yg sama darah aku kuar byk,aku pun rasa cam nak pengsan sbb masa dok tuh buat keje aku sedar cuma x rasa jer.last sorg misy nie panggil nama aku..dia tanya aku ok ke x,aku ckp aku nak pengsan..cpt2 diorg msk kan darah bru tuk aku...actly klu korg nak tau 4 org doktar yg cuba kuar kan uri aku..p x dpt...dpt p hancur....dok pun x tau nak wat cam ner ader saki baki lg kat dlm perut aku.jd dok akan cuba cara injet sajer...lps semua setel kat bilik bedah tuh aku di usung kuar..bdn dah lemah rasa mengigil bdn sejuk dlm bilik tuh.lps setel sume aku kuar lg dr wad.negok hubby still waiting kat pintu dpn...dia pun dtg kat aku,tanya cam ner semua ok x?,aku ckp blum x abis kuar lg...hubby aku dah geling kpla,pastu aku tanya dah jupe baby x? dia ckp dah tp sekejap jer..dpt azan gan qamat kat telinga baby..baby boy...hubby aku ckp..lps aku dah msk kat wad b'salin..bru muncul mak ayah aku n adik bradik yg lain...masa tuh baby x der lg..diorg jaga kan..sementara aku ke wad kecemasan.x bbrapa minit tuh baby boy aku pun sampai...sume suker nak lak hubby aku..ayah n mak aku lg lah syok iyer lah cucu pertama lah kata kan.syok mmg syok p yg x syok nyer aku kena tahan sampai semingu lbih...dah rasa cam rumah ke2 bg aku.baby ok sihat.cuma aku jer x sihat..masih sakit.tah lah selagi uri nie x kuar aku rasa sengal jer kat dlm perut aku,aku x leh nak bangun aku baring..sekali2 aku bangun lah p kejap jer nati aku rasa merengit kat dlm..sakitnyer m'glah kan sengugut..drh pun boleh thn byk..aku kena pkai 3 pad.bru tiada kebocoran...nak tau bper lama uri tuh ada dlm perut aku?? nak dekat sebulan...gam2 pg raya p'tama ,uri tuh kuar gan sendirinyer.iyer lah,masa aku lahir kan adif,lagi 2 hr nak puasa..thn 2006..so masa ry tuh pantang aku pun x abis lg...bila uri tuh nak kuar rasa sakit jgk..aku x lah nak bjln pun rasa perit kat tut..sangat perit..bila dia keluar..baunyer..busuk yg amat sgt bau ikan busuk pun klh,satu umah aku tuh dah bau aper tah ..ialah uri tuh pun aku negok dah warna putih x merah pun..uri tuh dah mati x der drh...seketul mcm buku lima tangan kita nie...haaaa....sakit x sakit aku thn selama nie...tuh yg kuar..lps kuar baru lah kau boleh ddk dan x sakit dah..dulu masa uri ader kat dlm..aku nak dokung baby pun x mampu...aper2 hal hubby aku lah yg uruskan baby gan bantun mak aku.Mmmmcam tuh lah ujian aku masa b'salin dulu..p aku risau gan sbb lps nie klu aku prent lg..kemungkinan aku akan sangkut uri lg...dok dah ckp cam tuh kat aku..dan dia nasihatkan supaya aku jarak kan utk dpt kan bby lg.....dan bg tau yg aku ada kes psl uri sangkut....hubby aku ckp msa dpt uri tuh mmg hancur...dia basuh uri aku pki tapis tepung...mak n ayah aku pun ckp cam tuh...nasib hubby aku berani..negok benda2 mcm tuh...so dia lah yg bersihkan dan tanam uri tuh..iyer la..klu x hubby aku buat sape nak buat lak.iyer x?..cam tuh lah citer aku psl MY BABY BOY.skrg adif pun dah 1 thn 7 bln...dia pun aktif cam baby lain..gigi pun dah penuh skrg..akal pun dah byk...dah pandai cerdik,dah boleh disuruh2.dah fhm aper yg kita ckp..alhambulillah..syukur...tuh lah citernyer

BANTUAN

# sape2 tau petua supaya lahir x sangkut uri,sila2 la bg tau aper caranya...

@;-

3 comments:

nasazfrog... said...

aduh teringat aku time wani dulu... mmg kenangan kan beb.. heran aku cene uri leh sangkut.. aku time sakit dulu mase kat perut keliling pinggang, pergh sakit tak leh tahan mengular aku kat atas katil tuh... aku tak tau plak klu uri sangkut cene nak elakkan.. nanti aku tanya mak aku yer.. :)

MOLY said...

nih dah beso mesti hencem nih
:D

aryllia said...

INA..ko cuba lah tanya ek kat mak ko...klu blye x nak sangkut lg....
:[.


LILY*
iyer ker hencem..adif nie...tq..tq...;]